11 februari 2009

hur underbart är det inte? komma hem från skolan först åtta på kvällen. om ni undrar varför så var det pga att vi skulle ha ett informations möte om dom olika inriktningarna för tvåan. men det mesta visste vi redan, var väl småsaker vi fick veta nytt nu. och en sak jag verkligen ser fram emot det är vår apu som vi kommer ha.. i trean (tror jag det var) kommer vi få tolv veckors apu, alltså ungefär tre månader. och jag kan också välja att ha min apu utomlands, vilket är riktigt underbart. om så är fallet så kommer jag inte vara i karlskoga/örebro i tre månader utan någon annan stans i europa eller något. utan föräldrar! .. är det inte fantastiskt?  iallfall! jag var inte i skolan hela tiden, utan vi slutade klockan två från serveringen och då gick mimmi och jag och fikade medan linnéa träffade någon gammal vän. vid sex var alltså mötet och sedan blev vi hämtade utav linnéas föräldrar. gull!

har en sak jag skulle vilja berätta också.. det är såhär att vi bytte till servering från "varmkök" idag, och jag skulle få prova på att servera för första gången, eftersom jag var "sjuk" förra gångerna, eller så var jag i baren, hovmästare eller disken. så dags för mig att prova på och försöka få upp självförtroendet lite. var nära på att vägra, men jag mimmi och rosita delade på att servera ett tio bord. och jag kan säga en sak att jag var sjukt nervös, hade vägrat tänkte inte alls prova på över huvudtaget egentligen menmen.. när jag väl plockat bort tallrikarna för förätten dom ätit klart, så gick det genast mycket bättre, att ge dom maten och servera bort gick faktiskt galant. enda var att jag fick svårt att gå pga ont i fötterna eftersom jag inte alls är van att gå i klackskor. men det gick, men jag skakade som ett asplöv en liten stund.. jobbigt värre faktiskt men tur var så gick det faktiskt bra! det är nu bara ett problem.. idag fick vi bara servera eftersom det var konferens gäster och det var förbeställt.. så vi behövde inte bonga in eller ta emot pengar eftersom det var klart.. nästa gång blir det andra bullar, då ska jag ta emot beställningen och hålla reda på pengarna och annat!

det här har stortsätt varit min dag idag. jag tackar också linnéa och mimmi för en riktigt rolig dag.  tack för mig.
puss!



so much pressure

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0