okänsliga människor (N)

en sak jag är oerhört trött på är folk utan känslor! jag har en vän, en rätt ny, men ändå nära vän.. hon har för inte så längesedan fått en lillasyster, smilla! det sorgsna är att smilla lider av downs symdrom. och pga det har min vän fått höra en hel del skitsnack. dom har frågat henne "hur kan du inte skämmas över henne" , och en person har även sagt "om jag skulle få en sådan unge skulle jag ta bort den direkt" alltså hon vill inte ha en sådan unge pga att den kanske är sjuk? smilla är exakt lika mycket värd som alla andra, om inte mer. hon är helt unik, inte som alla andra. hon är en på miljonen som lider utav downs syndrom, det gör henne bara mer speciell.. ett underbarn helt enkelt! hennes familj kämpar hårt för henne, och struntar i att hon har denna sjukdom, dom älskar henne ändå otroligt mycket. jag har bett min vän att inte ta åt sig av det folk säger, jag förstår dock att vissa kan gå helt över gränsen och då tål man det inte utan blir arg. jag blir arg bara av att höra hur okänsliga folk är .. det här har nog ingenting med mig att göra men som sagt, det handlar om min väns lillasyster som får pikar från människor för att hon är annorlunda. hon är inte mer än 3 månader gammal, och dom tränar henne redan nu med saker för att få henne klara vissa saker lättare.. jag kan inte mycket om downs syndrom men jag ber er gärna läsa min väns blogg, där hon berättar en del om hennes syster smilla och vad downs syndrom är och gör.   

gå in och läs denna blogg, ni kanske får ett annat perspektiv på saker och ting! mammasmonster.blogg.se




jag hoppas verkligen ni läser detta nu, och även hennes blogg.. iallafall som vanligt så ska jag umgås med rasmus ikväll och sova hos honom. ska strax hoppa in i duschen för att sedan fixa mig och sen dra till honom och ha lite myskväll. han väntar nog på mig tror jag, har sagt ganska länge att jag ska komma och att jag ska duscha (a) well, har även suttit barnvakt en liten stund idag, åt lilla neo! en timme bara, sen kom hans mor&far hem igen. så nu känns det faktiskt som det är dags att hoppa ur kläderna och kliva in i duschen. klockan är ändå tjugo i åtta, visst inte mycket eftersom det är lördag. men jag vill hinna umgås med han några timmar innan jag somnar sen. ja men det var väl inge mer antar jag, det var mest att jag ville skriva lite om smilla och hennes sjukdom. mer information finns såklart på nennes blogg! var stark gumman, puss saja!



                                                                 bara för att jag är ooooerhört kär i min älskling.. rasmus<3


Kommentarer
Postat av: Nenne

Tack så sjukt mkt för komentaren och inlägget du skrivit de betyder jätte mkt för mig.

och klart ska du få träffa smilla så fort som möjligt :D <33

2009-09-12 @ 20:13:41
URL: http://mammasmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0